társasjáték

Spielmaterial rendelés

Néhány tapasztalat egy spielmaterial.de csoportos rendelés kapcsán:

  • A postaköltséget csak rendelés leadása után számítják ki. Ez egy manuális lépés, általában másnapra elküldik az eredményt. Nálunk 10,5 és 18,5 euró között ingadozott. A szállítási költségre van ugyan néhány példa a weblapon, de eléggé közelítő jellegűek. Sajnos súlyinformáció sincs az egyes alkatrészek, termékek mellett.
  • A szállítási költségbe beleértik a PayPal költségét is. (Ez a plusz fél euró.)
  • Rendelés leadásának utolsó lépése a paypal.com-ra vezet, azonban nem muszáj előleget fizetni. (Alul van link, ami visszavisz a Spielmaterial oldalára.) A biztonság kedvéért a megjegyzés mezőbe mindig odaírtam, hogy csak a szállítási költségre vagyunk kíváncsiak, illetve majd egyben lesz fizetve, ha a részvevők átutalták a bankszámlámra a részüket.
  • Ha megvan a végleges lista, akkor megér még egy kérdést, hogy pár plusz tétel belefér-e ugyanabba a postaköltségbe, illetve ha kiveszünk egy-két nem túl fontos dolgot, akkor csökken-e esetleg a postaköltség.
  • A pénz esti elküldése utáni nap írták, hogy küldik ASAP a csomagot, ami az üzenet utáni negyedik munkanapon meg is érkezett a kért budapesti címre.
  • Próbáltam a Piatniknál is érdeklődni, hogy adnak-e „pótalkatrészeket” (igaz, nem egy-két darabról volt szó, hanem hetvenről), de válaszra sem méltattak.
  • Talán az ötödik rendelés volt az, aminél mindenki elfogadta a szállítási költség ráeső részét. Az eladói oldalon végig türelmesek voltak a sok leadott, majd lemondott rendelés ellenére is.
  • Az alapszínek (fehér, zöld, kék, sárga, piros, barna) szinte teljesen megegyeztek a magyar kiadású Catan színeivel. Kis eltérés a barna esetén volt. Ez sötétebb volt valamivel a Catanosnál.

Catan telepesei tapasztalatok III.

Itt egy újabb adag tapasztalat. Valószínűleg az utolsó rész, mert úgy fél éve játszhattam utoljára a játékkal. Nem is igen fogok egy ideig újra. A lenti tippek is egy június óta nem módosított fájlból származnak. Kicsit alakítottam rajtuk, hogy más számára is olvashatóak legyenek. Íme:

  • Ha nagyon rosszak a számok a mezőkön, akkor a várost érdemes gabona-bari-érc szentháromság középpontjába tenni. Így a kezdőlapokból tudsz venni egy lovagot amit aktiválhatsz is, és nem veszted el az első kör végén a városod. Ebben a helyzetben különösen kellemetlen a Dezertőr kártya az ellenfél kezében. Ha valaki a pénzes városfejlesztésbe invesztál, akkor valószínűleg erre játszik. Emiatt az aktiválást nem érdemes elsietni, hátha a harmadik játékos is beszerez egy aktivált lovagot, ami csábítóbb lesz a dezertőr kártya birtokosa számára, mint a mi még nem aktivált hősünk.
  • Ha nagyon furcsállod, hogy tőled húznak, hozzád rakják a rablót, akkor előbb nézd meg, hogy a legerősebb játékosnak van-e egyáltalán kártyája. Ugyanígy a nagyon erős ellenfélhez akkor is érdemes odarakni a rablót, ha épp nem tudunk tőle lapot húzni. Ha a kevésbé erős játékost támadod, akkor még nagyobb előnyt adsz az elsőnek. A rabló akár egész sokáig is nála maradhat, ami hátráltatja a megerősödését és segíti az eddig is nyerő pozícióban lévő játékost. Ehhez hozzátartozik az is, hogy ha a kevésbé erős játékos képes összeszedni magát, akkor valószínűleg az első, erős játékost fogja támadni, és nem a „szívességet” viszonozni, ami nagyobb esélyt jelent neked is a nyerésre. Továbbá a legerősebb játékos sem végig téged fog támadni, mint második legerősebb játékos.
  • Ha tudsz, akkor olcsóbb kezdésnek egy várost építeni, mint falut. Előbbi öt nyersanyag, utóbbi hat. (Ebből kettő a hozzá szükséges út.) Ráadásul ekkor valakinek kell még egy lovagot építenie pluszban, különben mindenki veszít egy várost. Ha ez nem te vagy, akkor az illető kap plusz egy pontot, ami neked hasznos, mert egyrészt értelmes dolgok helyett lovagra költötte az erőforrásait, másrészt ugyanannyi pontja lesz mint neked. Felületes harmadik ellenfél szemében egyforma erősnek tűnhettek, noha a város termel commodityt pluszban, míg a lovag nem. Ha nem épít senki sem plusz lovagot, akkor csak neked marad városod, ami nagy előny (egy darabig mindenképp), másrészt mindenki téged fog támadni, ami vissza is üthet. Forest Escape és más, homogén pályákon érdemes megjátszani, mert ezeken a pályákon nagyon nehéz egy városvalót összeszedni, ha nincs már egy városa az embernek. (Nem tud városfalat építeni, lemarad a városfejlesztésekkel, nem kap fejlesztéskártyákat stb.)
  • Forest Escape-en, ha valaki már megszerezte a fás metropolist, akkor a Harbort nem igazán érdemes kijátszani, mert úgyis csak értéktelen könyves commodityt fogsz kapni. Ha fát adsz érte, akkor azt be tudják cserélni 2:1 arányban a kikötőben, ha meg mást, azzal csak még jobban segíted őket. Egy kivételes helyzetet találtam eddig: megvan a szövetes fejlesztésből a harmadik szint, amivel commodityt 2:1-ben tudsz cserélni.
  • Ha kilép valaki, támadd a helyette játszó botot, hátha az ellenfél az barátságos lesz, és a bot ellen fog menni, ha többször dob hetest. Profik ellen nem hatásos.
  • Ha kilép valaki, akkor számítani lehet rá, hogy a helyettesítő bot nem fogja az ellenfél eredeti stratégiáját követni. Például Forest Escape-en nem fog szövetes városfejlesztése gyúrni mindenképp.
  • Ha fa-tégla mellé rakod a kezdő városod, akkor az első körben építhetsz egy utat. Ezzel el lehet zárni egy hamarabb rakó ellenfél útját. Védekezés: A városod rakd te is tégla és fa mellé. Mivel te kezdtél hamarabb, hamarabb meg tudod építeni azt az utat. Ugyanígy lovaggal is működik a taktika (oda kell rakni a kereszteződésbe), de vigyázni kell az Intrika, illetve Dezertőr kártyákkal, valamint az erősebb lovagokkal is. Ha az az egyetlen lovagod, a városod bánhatja. A játék elején nem nagyon szokott senki fejlesztési kártyát kapni, úgyhogy erre egy darabig nincs nagy esély, de később mindenképp kell menekülési utat (illetve csomópontot) biztosítani a lovag számára, ha nem akarjuk elveszíteni. Persze a továbbvezető utat sem árt mielőtt megépíteni, hogy az ellenfél a lovag elzavarása után ne tudja ezt megtenni helyettünk.
  • Ha nincs senkinek sem esélye pénzes kártyát kapni, akkor nem muszáj kijátszani rögtön a Spy-t.
  • Wedding esetén adj a gyengébbnek olyan commodityt, amire a harmadik játékos is hajt, hagy veszekedjenek rajta.
  • Ha nagyon vezetsz, és el kell dobnod egy fejlesztés kártyát, akkor ne a Wedding legyen az, ha van Master Merchant is nálad.
  • Kis pályán rengeteget számít a Catan megmentője kártya, érdemes hajtani rá.
  • Ha kijátszol egy Spy kártyát, jegyezd meg, milyen kártyái vannak az ellenfélnek, és később is tartsd számon, hogy azokból miket játszott már ki. Az Intrika kártyákat szokták sokáig tartogatni az emberek, mert elég nehéz kijátszani őket, ugyanakkor a játék vége felé könnyen meg lehet vele szerezni a leghosszabb utat és a vele járó plusz két pontot.

Catan telepesei tapasztalatok II.

Összejött megint egy adag a játék közben felírt félmondatos észrevételekből.

A legfontosabb, hogy nagyrészt pszichológia a játék. Főleg ha nem profikkal játszik az ember. Sokat segíthet a nyerésben, ha sosem mi vagyunk az elsők, mindig le vagyunk maradva fél lépéssel az első után. A leghosszabb út után eggyel, nem fejlesztjük ki idő előtt a metropoliszokat, vagy épp nem kapunk véletlenül +1 pontos fejlesztéskártyát, nem vesszük el egy egy-két ponttal előttünk járó ellenféltől a kereskedőt (amivel ugyanannyi vagy több pontunk lesz, mint neki).

Sokan csak a pontok számát nézik, ha odébb kell rakni a rablót, azt már nem, hogy milyen kilátásai vannak az illetőnek: elvesztette épp a városát az első támadásnál, van-e egy rakat városfejlesztése és már csak hajszál választja el egy, esetleg két metropolisztól, csak egy utat kell építenie, hogy összekösse az útjait, amivel végleg megszerzi a Leghosszabb út kártyát. Vagy esetleg egy árva aktivált lovag és búzamező melletti település nélkül kallódik, miközben a barbárok már csak egy-két lépésre vannak a támadástól, és a többiek se igen fogják megmenteni a városát, városait.

A fentiek egyébként jó lista ahhoz is, hogy mit érdemes figyelni. Egy kezdő ezek miatt könnyen királyválasztó lehet, ha mindig csak a pontok alapján ítél. Nem mindenki játszik racionálisan, és nem is mindig könnyű racionálisan dönteni.

Konkrétumok alább:

  • Ha van 2:1-es kikötőd, akkor cserélj legalább első szintű commoditykre mielőbb. A kezdésnél is érdemesebb a várost commodityt termelő helyre tenni, a falut meg lehetőleg tégla és búza mellé, mert azok nem adnak ilyet, de attól függetlenül még szükség van rájuk.
  • Ha a könyves városfejlesztésből hármas szinten vagy, akkor a rablót nyugodtan rakhatod magadhoz is egy olyan mezőre, aminek a számából csak az az egy van, és falud van mellette. Akár lehet ez hatos-nyolcas is. Ha ilyet dobtok, akkor kérhetsz egy kártyát, ami bármilyen lehet, nem csak a mező által adott nyersanyag. Persze még jobb, ha ezzel akadályozol egy ellenfelet is (akinek városa van a hatos mellett, vagy van más hatosa is, így ő nem tud ilyen vízvezetékes kártyát kérni ilyenkor, illetve nincs hármas szinten a könyves fejlesztése), és tudsz kártyát is húzni a rabló mozgatásakor.
  • A Remove a road kártyát ne a Weedding előtt játsszuk ki, ha elveszti ezzel a leghosszabb út után járó plusz két pontját az ellenfél.
  • Harbor kijátszásakor lehetőleg ne olyan kártyát adjunk az ellenfélnek: amilyen mező mellett nincs települése; amihez van 2:1-es kereskedelme; amelyik mezőjén a kereskedő áll.
  • Ha 17 ponting megy a játék, akkor nagyon nagy szerepe van a Catan megmentője kártyáknak.
  • Először játszd ki a mindenféle monopoly, két érc/gabona mezőnként kártyákat, csak utána építkezz-fejlessz. Így nehezebb a többieknek nyomon követni, hogy épp milyen lapjaid vannak. Ráadásul a monopolynál nem is tudhatod biztosan előre, hogy hány lapot fogsz kapni.
  • A Dice control kártyával lehet hetest is dobni. Átrakhatod a rablót magadtól, meg akár meg is szívathatod a többieket, ha el kell dobniuk a lapjaik felét.
  • Wedding vagy Master Merchant először? Wedding. Először kapsz két lapot véletlenszerűen (az ellenfél választja), majd húzhatsz még kettőt, ami passzol az ellenfél által választott lapokhoz. Fordítva, ha okos az ellenfél, olyat fog adni, amivel a legkevésbé segít összegyűjteni egy városra, falura, vagy másra valót.
  • Ugyanígy Move robber + Wedding esetén a Wedding kártyát először kijátszva az ellenfél magának tartogatott jobb lapjai közül húzhatsz, és az ellenfélnek kevesebb beleszólása van a történésekbe, mint fordított esetben.
  • Ha csak olyan helyre tudnád lerakni az ellopandó lovagot, ahova építkezni is akarsz, akkor nem biztos, hogy érdemes ellopni azt a lovagot. Persze gondolni kell arra is, hogy vajon van-e valamelyik ellenfélnek Spy kártyája, illetve kaphat-e a következő körben olyat.
  • Control Dice és Master Merchant vagy Monopoly: Dobj olyat, ami az ellenségnek is jó, majd szedd el tőle az épp most kapott lapokat.
  • Egy még nagyobb szemétség: Cserélj az ellenféllel, adj neki valami ritka kártyát, majd „kérd vissza” monopolyval.
  • Ha az első körben semmi esélyed megvédeni a városod a barbároktól, akkor legalább a városfejlesztést kezd el. Később jól tudnak jönni a fejlesztőkártyák. Mondjuk egy Cheap City sokat segíthet, vagy egy-egy monopoly, esetleg kereskedő.
  • A hatos vagy nyolcas választható mező sokkal-sokkal nagyobb értéket képvisel, mint az ötös-kilences, mert utóbbit rögtön elviszik a számcserélős kártyával az ellenfelek, ha van rá lehetőségük.

Pár nagyon alap dolog:

  • Ha valaki már ötödik szintre fejlesztett egy commodityt, akkor majdnem felesleges arra gyúrni, hogy neked is meglegyen. Főleg ha ezzel az erővel megszerezhetnél egy másik metropoliszt.
  • Ha az ellenfél nyolcas legelőjére akarod rakni a rablót, amiből van neki kettő is, és egyik mellett sincs semmilyen lovagja, akkor azt válaszd, amelyik mellett városa van, nem faluja.

Catan telepesei tapasztalatok

Neten elég sok tippet lehet olvasni, akár magyarul is, de azért remélhetőleg én is tudok majd pár újat mondani. Az esetleges pályanevek az Asobrain-en játszható pályákra vonatkoznak.

Először is a valószínűségek:

Dobás értéke Dobás válószínűsége Százalékosan Négy dobásból
2 1/36 2,8% 11,1%
3 2/36 5,6% 22,2%
4 3/36 8,3% 33,3%
5 4/36 11,1% 44,4%
6 5/36 13,9% 55,6%
7 6/36 16,7% 66,7%
8 5/36 13,9% 55,6%
9 4/36 11,1% 44,4%
10 3/36 8,3% 33,3%
11 2/36 5,6% 22,2%
12 1/36 2,8% 11,1%

Látszik, hogy például hármast kétszer olyan gyakran fogunk dobni, mint kettest. A legnagyobb valószínűsége pedig a hetesnek van. A hetessel pedig együtt jár a lapok felének eldobása, ha nyolc vagy több lap van a kezünkben. Emiatt érdemes megfontolni, hogy elköltsük-e a nyersanyagaink egy részét ha 6-7, esetleg még több lapunk van, vagy inkább tartogassuk őket egy nagyobb fejlesztésre a következő körben. Ha négyen játszunk, akkor 67 százalék az esélye, hogy mire újra sorra kerülünk valaki dob egy hetest és elbúcsúzhatunk lapjaink felétől. Akkor már nem jobb inkább egy fejlesztés kártyát venni? Vagy egy utat?

Pár általános gondolat az alapjátékhoz:

  • Ha elsőnek raksz, akkor fa-tégla mellé érdemes berakni, és legalább három különböző nyersanyag legyen, mert mire újra rád kerül a sor már valószínűleg nem lesz olyan hely, ahol pont a másik három típusú nyersanyag közé tudod lerakni a második falud.
  • Ha lehet, akkor inkább különböző számok mellé rakd az első két faludat. Ha sok egyforma szám, akkor sokszor lesz olyan, hogy több körön keresztül alig kapsz valamit, majd egyszerre csak hirtelen lesz egy rakat lapod. És akkor a következő játékos hetest dob, mielőtt még kezdhettél volna velük bármit is.
  • A fejlesztéskártyákat érdemes azonos ideig olvasni és mindegyikhez ugyanolyan arcot vágni. Könnyű megszokni a sok lovagkártyát. A legtöbben fél másodpercet sem töltenek el egy lovagkártya megnézésével, a plusz egy ponton elmosolyodnak, a maradékot pedig legalább pár másodpercig olvassák. Érdemes figyelni a többiek arcát ilyenkor.
  • Kezdd el figyelni, hogy ki milyen nyersanyagot kap és mit költ el belőle ha kapsz egy monopóliumkártyát. A következő körben jól jöhet.

Szintén pár vegyes gondolat a Lovagok és városok c. kiegészítőhöz:

  • A barbárok első támadásáig nem lehet a rablót áthelyezni, úgyhogy érdemes lehet gyűjtögetni kicsit a lapokat, mint rögtön mondjuk utat építeni, hátha pont egy 4:1-es cserével tudsz összehozni egy lovagot, ami megmenti a városod. Azért arra figyeljünk, hogy hetes dobásnál nyolc lap vagy afelett így is el kell dobni a lapok felét.
  • Ha sehogy sem sikerül lovagot összehozni az első körig, és nagyon reménytelen a helyzet, akkor érdemes valamelyik városfejlesztést elkezdeni. Így legalább kap néha az ember egy-egy fejlesztés kártyát addig is, amíg újra összejön egy városra való nyersanyag. Főleg ha mondjuk egy Cheap City jön be.
  • A barbárok nem tudják elpusztítani a metropoliszokat, de azok ugyanúgy beleszámítanak a barbárok erősségébe. A Forest Escape-en gyakori csel, hogy az egyik játékos nem épít lovagot, hanem inkább gyorsan összehozza a papíros metropoliszt. Ilyenkor, ha minden más játékosnak csak egy-egy lovagja van, akkor a barbárok lesznek az erősebbek, és a metropoliszt elérő játékoson kívül mindenki elveszíti a városát. Dupla vereség.
  • Az Intrika kártya nem csak akkor lehet hasznos, ha nem tudod az utad továbbépíteni egy ellenséges lovagtól. Számíts rá, hogy valaki kitolásól odaépít egy utat a lovagodhoz, majd rögtön ki is játszik egy ilyen kártyát. Ha nincs más szabad kereszteződésed, akkor le kell venned a lovagot a tábláról. Egy harmadik szintű lovas elvesztése elég kellemetlen lehet. Főleg ha még várost is vesztesz miatta. Ugyanígy másik irányba is működik a dolog. Továbbá a leghosszabb utat is meg lehet így szakítani. Vagy elkergetni az Intrikával a leghosszabb utat megszakító ellenséges lovagot. Ez utóbbit már csak a győzelem biztos tudatában érdemes megtenni, nehogy visszajöjjön a lovag. Akár egy másik Intrika kártyával.
  • Legyen mindig első szintű lovagod arra az esetre, ha valaki kijátszana egy Szökevény kártyát. Ha nincs ilyened, akkor első számú célpont leszel a Szökevény kártyák birtokosai számára. Te kitől lopnál lovagot? Akinek ugyan több pontja van, de van egyes szintű lovagja is, vagy aki csak kettes, vagy még rosszabb esetben csak hármas szintű lovaggal, lovagokkal rendelkezik?
  • Az ellenséges lovagokat el is lehet zavarni, ne felejtsd el. Csak nagyobb szintűnek kell lennie a lovagodnak. Hármas szintű esetén persze ez már nem fog menni, ahhoz Intrika kártya kell.
  • Ha Default Island-on játszol, nézd meg, hogy lehet-e hajót építeni. Kellemetlen tud lenni, ha kellene és nincs.
  • Ha épp hetest dobtál, és a lehető legjobb helyén van a rabló, akkor két lehetőséged is van. Az egyik a tengeri rabló. A másik még kevésbé fog tetszeni a többieknek. Rakd a rablót egy olyan mezőre, ami mellett van valamilyen másik játékosnak faluja-városa, valamint aktív lovagod is. Az sem baj, ha neked is van ott falud-városod. Miután húztál a másik játékostól, rögtön zavard el a rablót. Vagy vissza az eredeti helyére, vagy ismét egy olyan mezőre, ami mellett van aktív lovagod. Azért nem árt, ha van elég gabonád a rablót újraaktiválásához, vagy húzol a többiektől. Emiatt a sűrű térképeken – ahol sok a telekszomszéd – érdemes a gabonára is gyúrni.
  • Rablót ne hagyj olyan helyen, ami mellett van aktív lovag. Két kivétel van. Az első az, ha a játékos csak sokára fog legközelebb sorra kerülni. A másik pedig a gabonaszegény idők, amikor a barbárok már közel járnak a szigethez. Ilyenkor valószínűleg nem éri meg kockáztatni az elkergetésért egy várost. Vagy mire sorra kerül az aktív lovaggal rendelkező játékos már be is törtek a barbárok, és inaktívvá válik a lovag. Különösen kellemetlen, ha az ellenfél egyetlen gabonamezőjéről van szó.
  • Ha a többiek kevés lovagot aktiváltak, akkor érdemes lehet a lovagjaid közül párat deaktiválni (elmozgatod egy másik szabad kereszteződésbe, vagy rablót kergetsz velük), és hagyni Catant elveszni. Kockázatos, de be szokott jönni. Figyelni kell arra, hogy mindig legyen annyi aktív lovagod, hogy semmiképp se veszíts várost, ha a többiek esetleg aktiválnak még néhány lovagot a barbárok érkezése előtt. Ez a szám a V / J osztás felfelé kerekített eredménye, ahol V a városok száma, J pedig a játékosok száma. Ha minden játékos aktivál legalább ennyi lovagot, akkor egyenlő vagy nagyobb lesz a lovagok ereje, mint a barbároké, és Catan megmenekül. Ha pedig a többiek kevesebbet aktiváltak, akkor ők fognak várost veszteni. Kivéve persze azt az esetet, ha valamelyik játékosnak csak egyetlen városa van, ami metropolisz is egyben. Számíts arra is, hogy valaki épp felhúz egy várost, amivel változhat ez a szám.
  • Egy városból csak egy metropoliszt lehet építeni. Ha nincs második városod a metropoliszodon kívül, akkor nem tudod a másik két városfejlesztést harmadik szint fölé vinni. Kellemetlen lehet.
  • A köröd elejét mindig a Spy (Kém) kijátszásával kezd. Sokat tud változtatni egy ellopott Útépítés kártya, vagy Házasság, de lehetne még sorolni. Főleg ha olyan kártyát kapsz, ami csak több ponttal rendelkező ellenfelek ellen vethető be. Ekkor ha előbb építetted meg a régen tervezett falut, várost, metropoliszt, vagy leghosszabb utat, és ezzel átveszed a vezetést, akkor már nem lesz olyan játékos, akinek több pontja lenne nálad.
  • A Kémet egyébként muszáj rögtön kijátszani, amikor megkapod, mert csak ellopják és utána lopnak vele még egy fejlesztés kártyát. Néhány kivétel akad: nincs senkinek sem fejlesztés kártyája; a pénzes fejlesztése a többieknek egyáltalán nincs.
  • A fejlesztés kártyák négyes limitje nem vonatkozik a +1 pontos kártyákra.
  • Ahogy a nem tanácsos 6-7 (illetve a városfalak számától függően 9-11-13) nyersanyagkártyával sem befejezni egy kört, ugyanúgy a fejlesztés kártyákat is érdemes elhasználni, ha összejött négy darab. Kivéve persze ha van köztük olyan, amit sosem fogsz használni, és különösebb szívfájdalom nélkül meg tudsz tőle válni.
  • A kereskedő plusz egy győzelmi pont amíg nálad van. Az első játékokban könnyű megfeledkezni róla.
  • A városfal csak kettővel növeli a kezedben tartható lapok számát. Másra nem jó.
  • A Kereskedelmi flotta (Merchant Fleet) kártyával kereskedelmi árukat is lehet 2:1-ben cserélni. Hasznos, ha nincs harmadik szintű szövetes fejlesztésed.
  • Az utolsó: a Forest Escape-en a kikötő melletti falud mellé hajót rakj. Így egyel több út marad, ha esetleg véres harc folyna a leghosszabb útért. Ja, és ha az egyik városod nem a kikötőhöz raktad, akkor megszívod. De erre az első játék után úgyis rájön mindenki.

El nem fogadott Betűtorony szavak

  • bi
  • lékókusz
  • he
  • gyíkpata
  • téliréce
  • izend
  • hu
  • műszünet
  • műmacsek
  • műmacsók
  • elopó (ellopó helyett)
  • bütyi

Betűtorony szabályok

Ami a játékhoz (Hasbro) mellékelt szabályban nem lett explicit kimondva:

  • Egy körben több szót is kirakhatsz, nem kell minden betűt egy szóba belezsúfolni a plusz 10 pontért.
  • Csak meglévő szót lehet folytatni.

Felhasznált irodalom:

Tartalom átvétel