Néhány tapasztalat egy spielmaterial.de csoportos rendelés kapcsán:
Itt egy újabb adag tapasztalat. Valószínűleg az utolsó rész, mert úgy fél éve játszhattam utoljára a játékkal. Nem is igen fogok egy ideig újra. A lenti tippek is egy június óta nem módosított fájlból származnak. Kicsit alakítottam rajtuk, hogy más számára is olvashatóak legyenek. Íme:
Összejött megint egy adag a játék közben felírt félmondatos észrevételekből.
A legfontosabb, hogy nagyrészt pszichológia a játék. Főleg ha nem profikkal játszik az ember. Sokat segíthet a nyerésben, ha sosem mi vagyunk az elsők, mindig le vagyunk maradva fél lépéssel az első után. A leghosszabb út után eggyel, nem fejlesztjük ki idő előtt a metropoliszokat, vagy épp nem kapunk véletlenül +1 pontos fejlesztéskártyát, nem vesszük el egy egy-két ponttal előttünk járó ellenféltől a kereskedőt (amivel ugyanannyi vagy több pontunk lesz, mint neki).
Sokan csak a pontok számát nézik, ha odébb kell rakni a rablót, azt már nem, hogy milyen kilátásai vannak az illetőnek: elvesztette épp a városát az első támadásnál, van-e egy rakat városfejlesztése és már csak hajszál választja el egy, esetleg két metropolisztól, csak egy utat kell építenie, hogy összekösse az útjait, amivel végleg megszerzi a Leghosszabb út kártyát. Vagy esetleg egy árva aktivált lovag és búzamező melletti település nélkül kallódik, miközben a barbárok már csak egy-két lépésre vannak a támadástól, és a többiek se igen fogják megmenteni a városát, városait.
A fentiek egyébként jó lista ahhoz is, hogy mit érdemes figyelni. Egy kezdő ezek miatt könnyen királyválasztó lehet, ha mindig csak a pontok alapján ítél. Nem mindenki játszik racionálisan, és nem is mindig könnyű racionálisan dönteni.
Konkrétumok alább:
Pár nagyon alap dolog:
Neten elég sok tippet lehet olvasni, akár magyarul is, de azért remélhetőleg én is tudok majd pár újat mondani. Az esetleges pályanevek az Asobrain-en játszható pályákra vonatkoznak.
Először is a valószínűségek:
Dobás értéke | Dobás válószínűsége | Százalékosan | Négy dobásból |
---|---|---|---|
2 | 1/36 | 2,8% | 11,1% |
3 | 2/36 | 5,6% | 22,2% |
4 | 3/36 | 8,3% | 33,3% |
5 | 4/36 | 11,1% | 44,4% |
6 | 5/36 | 13,9% | 55,6% |
7 | 6/36 | 16,7% | 66,7% |
8 | 5/36 | 13,9% | 55,6% |
9 | 4/36 | 11,1% | 44,4% |
10 | 3/36 | 8,3% | 33,3% |
11 | 2/36 | 5,6% | 22,2% |
12 | 1/36 | 2,8% | 11,1% |
Látszik, hogy például hármast kétszer olyan gyakran fogunk dobni, mint kettest. A legnagyobb valószínűsége pedig a hetesnek van. A hetessel pedig együtt jár a lapok felének eldobása, ha nyolc vagy több lap van a kezünkben. Emiatt érdemes megfontolni, hogy elköltsük-e a nyersanyagaink egy részét ha 6-7, esetleg még több lapunk van, vagy inkább tartogassuk őket egy nagyobb fejlesztésre a következő körben. Ha négyen játszunk, akkor 67 százalék az esélye, hogy mire újra sorra kerülünk valaki dob egy hetest és elbúcsúzhatunk lapjaink felétől. Akkor már nem jobb inkább egy fejlesztés kártyát venni? Vagy egy utat?
Pár általános gondolat az alapjátékhoz:
Szintén pár vegyes gondolat a Lovagok és városok c. kiegészítőhöz:
Ami a játékhoz (Hasbro) mellékelt szabályban nem lett explicit kimondva:
Felhasznált irodalom:
Legutóbbi hozzászólások
8 év 47 hét
9 év 36 hét
9 év 40 hét
10 év 6 hét
11 év 8 hét
11 év 13 hét
11 év 13 hét
11 év 14 hét
11 év 24 hét
11 év 47 hét