Kieges finanszírozási időszak

Két hónapja írtam utoljára. Lenne miről éppen, csak időm nincs.

Jelenleg a 175/2006-os kormányrendeleten megy a para. Az alapján van nekünk ilyen Térítési és Juttatási szabályzatunk az egyetemen, amely átvette a szöveget. A lényeg a következő:

3. § (1) Az államilag támogatott képzésben részt vevő hallgatónak minősül az államilag finanszírozott képzésre felvett, és
...

  • d) a 2002/2003-as, 2003/2004-es, a 2004/2005-ös, 2005/2006-os tanévben hallgatói jogviszonyt létesített személy e jogviszonya keretében,
    • ...
    • dd) amennyiben olyan szakon folytat tanulmányokat, amelynek képesítési követelményei bemeneti követelményként előírják, hogy a hallgatónak felsőoktatási oklevéllel kell rendelkeznie, továbbá megkezdett féléveinek száma nem haladja meg a képesítési követelményekben előírt képzési idő féléveinek számát legalább 8 féléves képzés esetén hárommal, egyébként kettővel megnövelt értéket, vagy
    • de) első kiegészítő alapképzésben vesz részt, négy féléven keresztül;

Első ránézésre ránk a de pont vonatkozik, szépen benne van, hogy kiegészítő alapképzés, négy félév és kész. Érdeklődtem félév elején a VIK-HK-nál a helyzetről, megnyugtattak, hogy mi a dd alá tartozunk, vicces is lenne ha hat féléves államilag finanszírozott képzésre felvesznek, és a harmadik félév után azt mondják, hogy csak négyet finanszíroznak.

A kavar ott jött be, hogy a többiek nemrég bementek a KTH-ban megkérdezni ugyanezt. Ott nem tudták, átküldték őket a Támpont irodához, ahol meg a de pontot mondták ránk. Ezután bementem én is, érveltem a dd mellett, be is látták, de állítólag nekik is azt mondták, hogy de, kérjek az OM-től állásfoglalást. Velük meg annyira szeretek levelezni ám. Közben a többiek voltak a HK-nál, ők ugyanazt mondták, mint nekem félév elején. Végül írtam nekik, hogy bokszolják már le egymás között, nem akarok következő félév elején ezzel küzdeni.

A Támpont irodánál mondtak olyat, hogy a dd valószínűleg másoddiplomás képzésre vonatkozik, de azok már nem szoktak államilag finanszírozott képzések lenni. Erre akkor nem tudtam semmit reagálni sajnos.

Hozzászólások

Értelmezés vélemény

Szerintem is a dd) vonatkozik ránk, mert mi nem négy féléven keresztül veszünk részt kiegészítő alapképzésben. A dd) egy az egyben egyezne ránk az "olyan szakon" kifejezés kivételével. Nem tudom hogy létezik-e egyáltalán olyan szak aminek a bemeneti követelménye egy diploma. Mondjuk lehetne "Másoddiploma szak". És akkor tanulhatnánk "Másoddiploma szak"-on. És a diplománkba is az lenne beírva hogy "Másoddiplomás"-ok vagyunk. Viszont a kiegészítő alapképzésünk a VIK egyik szakához tartozik, amelynek képesítési követelményei között a kiegészítő alapképzések képesítési követelményei előírják hogy bemeneti feltételként rendelkezzünk felsőoktatási oklevéllel.

Új TJSZ

Az új TJSZ online verziójára várva meg is feledkeztem az ügyről, de most írtam a fejleményekről egy bejegyzést.

TJSZ

:)) Hihetetlen. Ezt szeretem ebben az iskolában. Eddig csak pozitív élményeim vannak a kieges évek alatt. Korábban teljesen másnak képzeltem a BME-t. Szinte a legelső kapcsolatfelvétel óta mindenki maximálisan segítőkész. A tanárok elméleti és gyakorlati oldalról is profik és elkötelezettek, a vizsgák értékelése teljesen objektív. Ráadásul érdekes és használható tantárgyakat lehet tanulni. A tárgyak felépítése teljesen logikus, összefüggő és épít az előkövetelményekre. Sokszor kívántam már hogy bárcsak elvégezhettem volna az ötéves képzést. Szerintem ez életem egyik legszebb időszaka. És a jövőm egy biztos megalapozása.

nem fenékig tejfel

Azért tudnék ellenpéldákat hozni mindenre amit írtál, de sok szempontból tényleg jobb, mint a fősuli. Ezért inkább csak azt szoktam mondani, hogy "más", ha néha rákérdez valaki, hogy melyik a jobb.

kieg

Az első és másodrendű momentumokban biztos hogy jobb, a keresztkorreláció nagyon kicsi, mediánban pedig szerintem kijönne az amit írtam. Szerintem az egyetem legnagyobb előnye az alapos elméleti képzés, aminek a próbáját, ha a diáknak van hozzá kedve, a kötelező laborokon túl megszerezheti a gyakorlatban is, amelyhez minden feltétel adott.
A főiskolán volt egy nagyon jó szakkollégium, ami szerintem szakmai oldalról megközelíti az egyetemi önálló labor tárgyat, a humánerőforrás képzései pedig nagyon hasznosak voltak. Az egyetem előtt a főiskola nekem leginkább a tanuláshoz és a tananyaghoz való hozzáállást változtatta meg. A problémamegoldó készségemen biztosan javított, és a megközelítésmódom is több oldalú lett. Tőlem még nem kérdezte meg senki. Ettől függetlenül mindenkinek csak ajánlani tudom a kieget.

Tartalom átvétel