Adminisztrátori felület

Ez a felület a hallgató felület címéhez képest a /admin/ címen érhető el.

Itt a Beállítások menüpont alatt van lehetőség a variables tábla tartalmának módosítására. Egy-egy legördülő listából kiválasztva itt tiltható-engedélyezhető globálisan a hallgatók bejelentkezése, valamint a kívánságlista szerkesztése. A kívánságlista szerkesztésének megtiltása erősen ajánlott a szobabeosztást végző programrészek futásának idejére, ennek elmulasztása nem várt működéshez vezethet.

A Diáklista a rendszerbe felvett hallgatók listája, különféle sorrendezési lehetőségekkel. Emellett a hallgatók státuszának módosítására (jelenlegi vagy öregdiák), valamint a kitiltására is van lehetőség. Komolyabb módosításokra itt nincs lehetőség, de ezek is elvégezhetőek a CSV import és export (diáklista feltöltése, letöltése) funkciókon keresztül egy táblázatkezelővel. Letöltéskor elküldésre kerül a users tábla elsődleges kulcsa is, ami alapján a feltöltésnél automatikusan el lehet dönteni, hogy létezik-e a felhasználó, vagy sem. Ha nem, akkor a megfelelő INSERT parancs lesz elküldve az adatbázis-kiszolgálónak, amivel új rekord beszúrásával létrehozza új felhasználóként. Ha már létezik ilyen azonosító, akkor csak módosítva lesz a felhasználóhoz tartozó rekord egy UPDATE paranccsal.

Egy-egy hallgató nemének, illetve a hozzárendelt épület módosítása is lehetséges azzal a megszorítással, hogy ilyenkor törölve lesz a hozzárendelt szobából. Az épület változtatásakor biztos, hogy az adatbázis inkonzisztens állapotba kerül, míg a hallgató nemének változtatásakor sem egyszerű ennek kiküszöbölése. Ilyen esetekben érdemes újra beosztani a hallgatót valamelyik szobába, sőt, egy ilyen tévedés akár az egész szobabeosztási folyamatra is hatással lehet.

A Szobalista menüpont alatt hasonlóak a lehetőségek, mint a diáklistánál. A CSV import-export lehetőség itt is adott, a módosítási lehetőség azonban csak az épület azonosítójára, valamint a szoba nevére terjed ki.

A szoba típusának, a férőhelyek számának módosítása ellentmondásos állapotba hozhatja az adatbázist, hiszen olyan hallgatók kerülhetnek így egy szobába, akik egyébként nem, vagy akár többen is lehetnek, ha kisebbre módosítjuk a szoba férőhelyeinek számát. Ezeket az összeférhetetlenségeket jórészt csak emberi közreműködéssel lehet feloldani. Az ilyen irányú módosítások várhatóan nagyon ritkák lesznek, mivel a szobák adatai egy tanévre gyakorlatilag konstansnak tekinthetőek.

Valószínűleg az Épületek listája, letöltése, feltöltése menüpontok lesznek a legritkábban használtak. Itt lehetséges megtekinteni, módosítani, illetve feltölteni az épületek adatait. Erre várhatóan csak a telepítés után lesz szükség. A CSV fájlok fel-, és letöltése itt is rendelkezésre áll, ahogy a korábban említett esetekben is.

Az Alaphelyzetbe állítás menüpont beállítja az összes hallgató kívánságát „nem használtra”, amire a tesztidőszak miatt van szükség. Az éjszaka lefutó szobabeosztó rutinoknak ezt is végre kell hajtaniuk, de szükség esetén kézzel is elvégezhető.

A Szobabeosztás készítése menüpont alatt ténylegesen megtörténik a hallgatók szobákhoz rendelése. Mindkét menüpont épületenként lehetővé teszi a művelet elvégzését.

Tartalom átvétel